LES and more

wat je vindt mag je delen

5x hulp bij klassenmanagement van Pinterest

| Geen reacties

Als docent kun je enorm voordeel hebben door educatieve borden op Pinterest te volgen. Je krijgt de wereld aan tips en kan alle nieuwe ideeën makkelijk verzamelen en ordenen.  Wanneer je niet alleen in het Nederlands zoekt, maar ook in het Engels kom je vanzelf dit soort prachtige tips tegen. We zetten de beste 5 voor je op een rij.

10 Ways to sabotage your classroom management

https://nl.pinterest.com/pin/544865254899193314/

Via deze pin krijg je hele praktische tips om jouw klassenmanagement te verbeteren. Zo wordt er bijvoorbeeld geadviseerd om problemen nooit publiek op te lossen. Neem een leerling apart of plak een post-it met bericht) op zijn of haar tafel. Laat leerlingen nooit lezen en luisteren tegelijk. Als je een stencil uitdeelt geef dan tijd om te lezen, wees zelf even stil.  Lees artikel. 

10 things I would tell myself as a first year teacher

2De schrijfster van dit blog begint met de statement dat je niet perfect bent en dat je ook nooit perfect zal worden. Lesgeven zal een stuk makkelijker gaan als je dat leert accepteren. Ook adviseert ze om goed na te denken over hoe je je energie verdeelt. Als een taak geen direct effect op leerlingen heeft, als ze er niet hun voordeel mee kunnen doen, dan kun je de taak beter af of uitstellen.
Ze adviseert om advies altijd aan te nemen. Iemand ziet achterin een klas meer dan jij, dus kun je er maar beter je voordeel mee doen. Lees artikel. 3

What I’d wish I’d known as a new teacher

De belangrijkste tip uit dit blog klinkt als volgt: zoek een goede coach op je werk en als je die niet kan vinden ,zoek dan ander werk. Een coach is essentieel voor een goede ontwikkeling tijdens je eerste jaren. Lees artikel.  

5 ways to strenghen your classroom dicipline

4“ zeg wat je wil en wat je verwacht”, zo luidt het praktische advies via deze pin. Ook is de schrijfster van dit blog er voorstander van om tijdens het corrigeren van gedrag een keus te geven aan de leerling: “We aren’t allowed to do _______ but you may ________.” En: “I am going to give you two choices. You may choose to stop ____ behavior, and work right now, or you can continue _____ and work during your recess. Lees artikel. 

Effective classroom managers do these 5 things
Volgens de schrijfster van dit blog moet je verwachten dat alle leerlinge5n naar je luisteren en je respecteren. Het moet voor leerlingen duidelijk zijn dat je dit verwacht. Dit uit je door altijd te wachten tot IEDEREEN stil is voor je begint met je les. Als niet iedereen stil is, en je begint toch, hoef je niet te verwachten dat het ooit nog helemaal stil wordt. Sterker nog, leerlingen zullen elkaar vragen stellen omdat ze jou niet hebben gehoord, of ze doen de opdracht verkeerd. Kortom, het is essentieel om net zo lang te wachten tot het echt helemaal stil is.
Om tijdens de les de klas onder controle te krijgen is het belangrijk dat je de les goed plant. Nooit taken die langer dan 15 minuten duren, zodat het tempo in de les blijft en altijd flexibel blijven als iets langer of korter moet duren. Lees artikel. 

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.