Ebook “Online les zonder stress”

Hoe zet ik telkens weer een goede online les neer? Hoe weet ik of iedereen meedoet? Hoe zorg ik dat het geen puinhoop wordt tijdens mijn les of in de chat? En wat als het veel te veel tijd kost? In dit ebook delen we praktische tips waardoor jij telkens weer een sterke online les neerzet, zonder dat je steeds nieuwe ideeën moet verzinnen.

Klik hier voor een gratis download van de eerste 4 hoofdstukken.

In het e-book
– leer je technische trucjes om je lessen in Microsoft Teams soepel te laten verlopen
– geven we klassenmanagement tips voor je online les 
– krijg je ideeën over tools en werkvormen die je herhaaldelijk kan inzetten
– krijg je voorbeelden hoe je je leerlingen online kan laten samenwerken
– krijg je printables die voorkomen dat leerlingen werk niet (goed) inleveren
– lees je inzichten over controleren, toetsen en beoordelen
– leer je hoe je in je les kan zorgen voor visuele ondersteuning

Anderen over het e-book:

Bianca Berndsen (docent-coach):
Alles wat er in staat is van toegevoegde waarde voor je online lessen, maar ook voor je gewone lessen. Het is heel pragmatisch en behapbaar, je kan er direct wat mee. Veel kwaliteit voor deze prijs.

Shiva Oedjaghir (VO):
Het e-book is  zeker ook nuttig voor mensen zonder Teams; vooral voor docenten die nog niet zover zijn met online lesgeven en echt hun weg nog zoeken of geen vaste tools hoeven te gebruiken. 
Voor meer ervaren (online) docenten, die nog wel enige herinnering kunnen gebruiken over lesopbouw, structuur, doelen en wat timemanagment enz..  is het vooral handig voor de tips. Dus voor mij specifiek zitten er wel een paar goede tips en/of herinneringen in (al zijn die minder specifiek voor het echt online lesgeven als meer in het algemeen over lesgeven)
.

Grietje Verbree (PO):
Een heerlijk praktisch boek. Duidelijke voorbeelden voor wie nog niet zo digitaal bedreven is. Veel handige tips die direct toepasbaar zijn. Wat opvalt is dat bij al die informatie steeds wordt aangegeven dat daaraan vooraf je je de vraag met stellen: Wat wil ik hier mee bereiken en past dit daar bij? En ook: past dit bij mij? Het daagt leerkrachten uit op zoek te gaan naar nieuwe mogelijkheden. Het is overzichtelijk en gestructureerd opgezet. Kortom: aan te raden.