top of page
Les and more-2379.jpg

Over LES&more

Wij geloven dat het onderwijs in Nederland nog beter kan worden. Sterker onderwijs, maar ook haalbaar. Een onderwijsverbetering moet niet alleen goed zijn voor leerlingen, maar ook voor docenten. 

Daarom werken wij met docenten aan: 

  • Sterke didactische technieken die geen extra tijd kosten. 

  • Kleine aanpassingen waardoor leerlingen écht leren (en onthouden!)

  • Routines om problemen in de les te voorkomen en tijd te besparen.

  • Duidelijke prioriteiten in je werk en het begrenzen van je werkweek. 

Kortom, goed lesgeven én tijd besparen. 

Over ons : Welkom

Petra en Sietske

Sietske en Petra leerden elkaar kennen tijdens hun LIO jaar in het onderwijs. Inmiddels zijn ze allebei schoolopleider en hebben ze in 2016 de opleiding tot schoolopleider afgerond aan de RUG.
Petra en Sietske hebben beide ervaren hoe het is om de balans kwijt te raken door hun baan in het onderwijs. Overspannen of overbelast, het lijkt een risico te zijn van het vak. Omdat ze vinden dat het anders kan hebben ze LES&more opgericht. Goede lessen geven, maar ook goed zorgen voor jezelf. Niet harder werken, maar slimmer werken.

Les and more-2629_edited.jpg

Sietske Dijkema

opleider en coach

Sietske is een zij-instromer in het onderwijs. Ze begon als bouwkundige en maakte 12 jaar geleden de overstap naar docent wiskunde. Kernwoorden voor Sietske zijn: Structuur en organisatie, formatief evalueren, digitale tools, routines, 20-80learning en TTO.

Les and more-2541_edited_edited.jpg

Petra Hatley-Richardson

teacher-trainer

Petra studeerde voor docent beeldende kunst en vormgeving en docent Engels. Kernwoorden voor Petra zijn: TTO/CLIL coach, digitale tools, effectieve didactiek en actieve werkvormen, ontwerpen en vormgeven.

Over ons : Team

Leuke mensen, eerlijk en geïnteresseerd

Ik vond de ervaring van jullie als workshopleiders heel positief. Jullie delen ervaringen uit de praktijk met deelnemers. De workshop is heel verhelderend en zorgt voor veel inzicht in wat ik allemaal “moet” en eigenlijk helemaal niet meer “moet”

Over ons : Recensies
bottom of page